Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

Čtu hezké teoretické povídání a marně hledám realitu, tak jsem kouknul přes Google http://aktualne.centrum.cz/domaci/fotogalerie/2011/04/06/mydlovary-laguny-mizi-pod-vrstvami-odpadku/ a někde mám obdobnou fotku s upozorněním od Stráže pod Ralskem či fotky od Kostelní Radouně, samý hnus...

0 0
možnosti
Foto

To, co uvádíte, je přesně to, co se skrývá za slovy, že odpady vzniklé při těžbě uranu jsou klasifikovány jako zdroje nerostů a spadají pod hornickou činnost. Tudíž na ně úřady jako SÚRAO a SÚJB nemají a ani nemohou mít vliv, protože z hlediska legislativy to nejsou úložiště radioaktivního odpadu. Jediné požadavky na ně kladené jsou v souvislosti s radiační ochranou osob. Projevuje se ale tlak Evropské unie, díky kterému by mohly být převedeny do režimu tzv. Atomového zákona. Pak by se mnohé změnilo.

Tento článek byl spíše zaměřen na nakládání s radioaktivními odpady až po té, co jaderný materiál splní svůj účel v nějakém zařízení a je vyhozen.

Bohužel s lidskou činností je spojená i činnost hornická, která značně pozměňuje tvář krajiny, ať už v podobě povrchových dolů, obrovských hald hlušiny nebo právě odkališť po zpracování rud různých kovů. Některé z těchto následků se již podařilo jakž takž napravit nebo alespoň už tolik nepůsobí jako pěst na oko, jiné to teprve čeká.

0 0
možnosti
PP

Aha, tedy vy píšete, jak to je nyní či bude, ale já se spíše koukám na minulý bordel, který tu zůstane  "na věčné časy". Tedy ta laguna u Stráže pod Ralskem, tam jde o zbytek po těžbě a ne o odpad.

0 0
možnosti
  • Počet článků 32
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1541x
Jsem studentem matematiky na Fakultě jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT. V poslední době jsem začal spolupracovat se serverem Atominfo.cz, pro nějž překládám z angličtiny zprávy ze zpravodajských serverů. Jednotlivé zprávy se týkají především jaderné energetiky a jaderné medicíny. Když jsem vstoupil do světa zpravodajství, cítil jsem potřebu vyjadřovat se k aktuální situaci.

Seznam rubrik