- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vámi uváděný reaktorový tým ve Škodovce nikdy rozmetán nebyl a pracuje dál - viz např. dodávky vnitřních částí reaktoru EPR pro finskou JE Olkiluoto 3 nebo čínskou JE Taišan (http://www.skoda-js.cz/cs/vyrobky-a-sluzby/zarizeni-pro-jaderne-elekrarny-typu-pwr-a-bwr/vnitrni-casti-reaktoru-pwr-a-bwr.shtml).
Je třeba si uvědomit, že české projekty VVER mají ruský design i příslušnou licenci. Ve Škodovce (dnešní ŠKODA JS a.s.) byl podle ruského technického projektu zpracován prováděcí projekt primárního okruhu a transportně-technologické části včetně konstrukční a montážní dokumentace některých hlavních komponent, které se ve Škodovce vyráběly, mj. i reaktoru (VVER 440/V-213 resp. VVER 1000/V-320). Častým omylem českých médií i veřejnosti je domněnka, že Česká republika v minulosti sama vyvinula koncepci jaderné elektrárny a tuto pak realizovala. Vždy byla (a zřejmě i bude) odkázána na rozpracování cizího designu - ať už ruského nebo jiného. Faktem zůstává, že po čtyřiceti letech spolupráce na projektech VVER o tomto typu toho čeští projektanti, konstruktéři a další profese vědí nejvíc.
Kdyby nebyl po listopadu v rámci privatisací rozmetán reaktorový tým plzeňské Škodovky, mohla tato konstrukce být už hotová a mohla nést československou značku.
Nu, co naděláme...